Budite korak ispred drugih
Pretplatite se na naš newsletter i prvi saznajte za popuste, nove proizvode i ekskluzivne ponude!
Ostvarili ste pravo na besplatnu dostavu
Jedna od najvažnijih postavki u cijelom ovom ogledu jest važnost razgovora odgajateljica s djecom - čak i onom najmanjom - kao s razboritim osobama. Autorice predlažu odgajateljicama da se služe ljubaznom, izravnom, činjeničnom i otvorenom komunikacijom s djecom - bez potrebe za prolijevanjem suza ili mrgođenjem. Svjesnu su da se sa svime što su napisale može pretjerati i da se kadšto može učiniti da jedan prijedlog proturječi drugom. Ali nema jednostavnih, lako primjenljivih formula kojima bi se moglo riješiti složenosti poučavanja male djece. No njihova praksa, kao i praksa mnogih njihovih kolegica, uvjerila ih je da je rano djetinjstvo najpovoljnije razdoblje da se djeci pomogne postići socijalnu kompetenciju u jednoj od sastavnica tradicionalne abecede pedagoškog diskursa - u interpersonalnim odnosima. Iz predgovora U ovoj smo knjizi pokušali potaknuti odgajateljice i učiteljice da promatraju individualnu socijalnu dinamiku koju djeca iskazuju u djetinjstvu i da dobro o njoj razmisle. Osim toga, predlažemo da razmisle i o općem socijalnom ustroju svojih grupa i razreda i programima koji čine okvir socijalnih interakcija unutar njega. Ljudi većinu svog života provode u društvu drugih ljudi.
Temelji sposobnosti djelotvornog funkcioniranja u socijalnim kontekstima polažu se u prvih pet ili šest godina života. Praksa pokazuje da je upravo to razdoblje najbolje vrijeme za pomoć djeci u ovom velikom razvojnom izazovu. Kad djeca počnu provoditi velik dio svog vremena u grupnom okružju, odraslima se pruža jedinstvena mogućnost da pridonesu procesima izgradnje čvrstih temelja socijalnog učenja djece. Predlažemo da se socijalni razvoj uključi u ocjenu (formalnu i neformalnu) razvitka i učenja pojedinog djeteta u djetinjstvu. Zbog toga smo dopisali dodatak kao okvir pristupa ocjeni socijalne kompetencije. Predlažemo i da ocjene djelotvornosti i primjerenosti programa namijenjenih djetinjstvu uključe i promatranje toga koliko mogućnosti djeca imaju za socijalnu interakciju te koje su se odgojne strategije relevantne za socijalnu kompetenciju primijenile. Evaluacija bi trebala uključiti i utjecaj odgojno-obrazovnih programa i materijala kojima se promiče socijalni razvoj djece.
Nema recenzija za ovaj proizvod.
Budite prvi koji će ostaviti recenziju!
Za ostavljanje recenzije potrebno je biti prijavljen.
Prijavite sePretplatite se na naš newsletter i prvi saznajte za popuste, nove proizvode i ekskluzivne ponude!